30/1-11

Nu har jag äntligen påbörjat min makeup utbildning och det har varit jätte mycket att lära! Under dem två första dagarna (nu i helgen) så har min hjärna fullpropats med info! Nästa helg blir det ett skriftligt prov...Så jag får se till att plugga lite.

Så vad har vi fått göra i helgen?
Det första vi fick lära oss var hur huden fungerar och vi fick göra hudtyps-analyser, färg-analyser och lära oss att rengöra (i hel 19 steg! så snacka om att man blir ren!)

Katta fick vara min modell igår och jag tvättade först hennes ansikte med en jätte bra cleasing som heter: Aloe Cleasing. Sedan tog jag en peeling och till sist la jag på en asiktsmask som fick sitta på en stund, jag la även på lite eye and lip treatment och under tiden detta fick verka så fick hon en härlig handmassage med "Healing feet" som innehåller grapefrukt, ginseng, citron och sheabutter. Hela kursen känns så rätt jag tycker att det är så himla intressant och roligt!

Här har vi produkterna som redan har blivit mina favoriter!

Aloe Cleansing:





Swedish solution (Bästa produkten enligt mig!) Innehåller hyaluronsyra som finns naturligt i huden. Denna kan du använda under din vanliga kräm.




Här har vi en återfuktande kräm som doftar citrus!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0