Fantasy make up by Theodora Akyol

Nu ska jag visa er en Fantasy makeup i bilder, steg för steg, som jag gjorde idag på Katarina. Endast fantasin kan sätta stop... Resultatet blev jag supernöjd med!
Varning! Detta kommer att bli ett långt inlägg:)

Här har vi Katarina som precis kommit till studion:



Steg 1: (Efter grundlig rengöring och återfuktning vill säga...) Svart skugga på ögonlocken.



På med glitter på ögonlocken:



Måla eyeliner och applicera glitter på läpparna (Vitt fetsmink som underlag på läpparna)



På med blåa strass-stenar runt läpparna och lösögonfransar för en dramatisk look!




Vi är inte klara ännu, men min modell måste få leka av sig lite....



Vi fortsätter.....

På med fjärilarna och en sista touch up...





(Det kommer mer och bättre bilder inom en snar framtid). Resultatet var mycket bättre i verkligheten men det ville inte fastna på bild:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0