Jamaica VS. Dominican Republic?

Vi har börjat kolla lite efter olika resemål för smekmånaden!
Vi är inne på Karibien / Caribbean cruise.Jag har fått två förslag från en resebyrå.
Det första är Jamaica och ett 4 stjärnigt hotell som heter Hotell Breezes Runaway Bay. Visst ser det fint ut. Men jag vet inte om Jamaica är riktigt rätt. Har någon varit där?

Det ser väldigt härligt ut i alla fall!

 





Sedan så har vi Dominikanska republiken!




Det är ett resemål jag alltid varit intresserad av! Hotellet heter Hotell VIK Arena Resort och är också 4-stjärnigt precis som det på Jamaica. Det här lockar mig hur mycket som helst. Det är ett all-inclusive hotell, vilket jag i vanliga fall inte skulle rekomendera andra att välja eftersom att jag tycker att man upptäcker staden och folket på ett annat sätt genom att röra sig mer i området. Med all-inclusive blir man "fast" på hotellet. Men eftersom att det är en smekmånad så vill jag ju faktist inget annat än att bara umgås med min MAN. Hotellet har ändå 5 restauranger att välja på med italienskt, karibiskt, dominikanskt, internationellt och massa andra mattraditoner. Den ena restaurangen ligger på stranden. Jag kommer ju SÅ vara där!

Men det bästa är att man kan hålla sin vigsel där! Jag har ALLTID drömt om att få gifta mig på en vacker strand. Vi kommer ju att vigas i våran kyrka, men enligt svensk lagstiftning så är vi ändå inte gifta. Det är lite svårt att förklara men jag tror det beror på att prästerna i våran kyrka inte är berättigade att hålla i en vigsel egentligen. Men i alla fall så är det en av mina största drömmar och tänk om den blir sann:) hehe


Mysigt!



Det är detta som kallas för ROMANCE va? ;)


Kommentarer
Postat av: Robin

Dominikanska eller Hawaii!

2010-08-26 @ 11:41:51
URL: http://dearmylife.blogg.se/
Postat av: JOHANS MODE

Åhh vad härligt det såg ut! :)

2010-08-27 @ 20:03:51
URL: http://blogg.veckorevyn.com/johansmode/
Postat av: Trees

Ja phuu, känns inte som sån romance existerar.. :/ det är bara en klychsa, tragiskt att jag tänker så men:P

2010-08-29 @ 12:26:21
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0